speaker-photo

Kovács Dominik

Software Developer
Dominik játékosból modderré, majd reverse engineer-ré, végül hivatásos játékfejlesztővé vált. Harmincéves hardcore PC gamer, aki 30 év folyamatos játék után a mai napig is sok időt tölt kompetitív játékokkal és egyedi, kisebb indie címekkel. Játékmotor-fejlesztőként pályafutása során dolgozott japán verekedős játékok PC-portjain, például a Guilty Gear Xrd Rev 2-n, fejlesztett multiplayer-implementációt, optimalizált játékmotorokat, legutóbb pedig a Cyberpunk 2077 Nintendo Switch 2 portján dolgozott. A játékfejlesztés minden területe érdekli, mind a technikai megvalósítás, mind a játékdizájn, így szabadidejében is hobbiprojekteken dolgozik a játékfejlesztés különböző aspektusaiban.
10:05 - 11:00

1 Hamvas – nagyterem

A determinisztikus gameplay előnyei

  Az előadás a determinisztikusság fogalmáról és kulcs fontosságáról szól a játékokban mind a játékmenet és a technikai megbízhatóság szempontjából. Ismertetésre kerül, hogy mit jelent a különböző játékrendszerek kontextusában (amikor ugyanaz a bemenet mindig ugyanazt a kimenetet eredményezi), és hogy miért lényeges multiplayer játékok szinkronizációjánál, replay és fast-forward rendszerek megvalósításánál, procedurális generálás-nál, valamint a játékok debuggolhatósága és QA szempontjából. Szó lesz a nem-determinisztikus kód következményeire is, például deszinkronizációs hibákra a multiplayer játékokban és a nehezen reprodukálható hibákra. Bemutatásra kerülnek a determinisztikusság eléréséhez és fenntartásához a legjobb programozói gyakorlatok, annak kihívásai, valamint az elkerülendő gyakori buktatók. Említésre kerülnek népszerűbb játékok amik teljesen a determinizmusra támaszkodnak, azok fejlesztése során felmerült problémák és tanulságok.