speaker-photo

Berényi Dániel

GPU Software Engineer
Dani a grafikus processzorokhoz kapcsolódó technológiákkal foglalkozik kb. 15 éve, az oktatástól a kutatáson és szabványokon át a különböző alkalmazásokig. Leginkább azonban szereti, ha egy megvalósítás gyors és hatékony. Jelenleg a geofront e. U. csapatával dolgozik képfeldolgozási és webes megjelenítési megoldásokhoz kapcsolódó algoritmusokon és optimalizációkon.
13:00 - 14:00

1 Juhar – közepes terem

Nem az objektum sok, csak az idő kevés: gyorsítóstruktúrák a gyakorlatban

A grafikában, játékfejlesztésben és számos más a matematikával határos területen is sok olyan feladat kerül elő nap mint nap, ahol térbeli relációk alapján kell keresni, vagy összehasonlítani objektumok sokaságát. Ilyen feladat például az ütközés detektálás a fizikai motorban, illetve a láthatósági feladatok eldöntése összetett geometriájú jelenetek renderelésekor. Az előadásban sorra vesszük majd a példákat az egyszerűbbektől a bonyolultabbakig, megnézzük, mennyire nem hatékonyak a naiv megközelítések és hogy mennyit tudnak segíteni a gyorsítóstruktúrák, illetve olyan problémákat is megvizsgálunk, ahol további ötletekre van szükség.